شیائومی

شیائومی

شیائومی

شیائومی

گوشی می ای۲ لایت

گوشی می ای۲ لایت

 

شیائومی در ۲۴ جولای ۲۰۱۸ از دو گوشی Mi A2 و Mi A2 Lite رونمایی کرد که در اینجا قصد داریم به بررسی دقیقی از ویژگی­های گوشی موبایل شیائومی مدل Mi A2 Lite ظرفیت ۳۲ گیگابایت بپردازیم:

بعد از معرفی Mi A1 که اولین تجربه­ همکاری شیائومی با گوگل در انجام پروژه­ اندروید وان بود. اینک در Mi A2 و Mi A2 Lite نیز شاهد حضور اندروید وان به جای MIUI (سیستم عامل ویژه­ شیائومی) هستیم که اندروید نسخه­ ۸٫۱ Oreo را ارائه می­دهد.

 

گوشی می ای۲ لایت

 

کیفیت ساخت 

 

Mi A2 Lite بدنه­ای آلومینیمی با خطوط آنتنی از جنس پلاستیک دارد. فلزی بودن بدنه­ این گوشی علاوه بر حس خوبی که در دست ایجاد می­کند باعث انتقال حرارت تولید شده در گوشی به محیط می­شود. این ویژگی موجب شده تا گرمای موجود درون دستگاه محبوس نشده و بنابراین در طولانی مدت به قطعات داخلی گوشی آسیبی نرسد.

 

گوشی می ای۲ لایت

 

صفحه نمایش

 

Mi A2 Lite صفحه­ نمایشی ۵٫۸۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۸۰ و تراکم پیکسل ۴۳۲ دارد و در قسمتی بالایی صفحه توسط یک بریدگی کوچک یا به اصطلاح ناچ از قاب اصلی جدا می­شود. انحنای ظریفی که در لبه­­ های گوشی وجود دارد، خوش دستی بیشتر این گوشی را به همراه داشته و باعث شده تا راحتتر بتوان آن را از روی سطوح صاف بلند کرد.

در کنار سنسور مادون قرمز که جهت کنترل لوازم هوشمند خانگی قرار­ گرفته، جک صدای ۳٫۵ میلیمتری در لبه­ بالایی دیده می­شود. در سمت چپ گوشی هم جایگاه قرارگیری دو نانو سیم­کارت و یک کارت microSD تعبیه شده. خروجی صدای این گوشی بلند و واضح بوده و از وجود قابلیت حذف نویز نیز بهره می­برد تا بهترین کیفیت ممکن را به گوش رساند.

 

گوشی می ای۲ لایت

 

عملکرد و کارایی

 

شیائومی در Mi A2 Lite از پردازنده­ ۸ هسته­ ای ۶۴ بیتی به همراه تراشه­ اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده کرده که یکی از وجوه تفاوت این گوشی با Mi A2 به حساب می­آید. با توجه به میزان حافظه­­ داخلی انتخابی توسط شما ( ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت) دو میزان RAM متفاوت یعنی ۳ یا ۴ گیگابایت در اختیارتان قرار می­گیرد.

البته در صورت استفاده از حافظه­ جانبی، قادر خواهید بود ظرفیت گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت نیز افزایش دهید. با­ توجه به آمار­های بدست آمده Mi A2 Lite عملکردی بهتر و روان­تر از Redmi S2 یا Mi A1 داشته و انواع بازی­ ها را به خوبی اجرا می­کند.

 

باتری

 

این گوشی از وجود باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی­ آمپرساعتی بهره می­برد. طبق آزمایش­های انجام شده، ۲۴ ساعت مکالمه، ۱۶ ساعت وبگردی و ۱۲ ساعت تماشای فیلم و در مجموع ۱۰۶ ساعت استفاده مفید از گوشی را تحمل می­کند.

 

گوشی می ای۲ لایت

 

دوربین

 

دوربین دوگانه این گوشی به دو لنز ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز شده که در کنار یکدیگر عمق میدانی بسیار خوبی را می­سازند. این دوربین قابلیت ویرایش مستقیم عکس و عکاسی در حالت HDR را نیز برایتان فراهم می­کند. دوربین سلفی Mi A2 Lite به لنز ۵ مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.0 مجهز شده که نسبت به میان­رده بودن این گوشی، کیفیتی فراتر از حد انتظار را به نمایش می­گذارد.

دوربین سلفی این گوشی همانند دوربین دوگانه­ قاب پشتی، عمق میدانی را به خوبی تشخیص داده و پس­ زمینه ه­ا را مات و یکدست ثبت می­کند. این دوربین در حالت فیلمبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه ذخیره کرده و کیفیت تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی و صدایی استریو ضبط می­کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.