شیائومی

شیائومی

شیائومی

شیائومی

می میکس ۲ اس

پس از گذشت چند روز از افشای آخرین تصاویر می میکس ۲ اس، عکس‌های جدیدی از این گوشی منتشر شده است که با وجود مشابهت در جلوی گوشی، پشت آن را متفاوت نشان می‌دهد. البته آن‌چه این تصاویر جدید از پشت گوشی نشان می‌دهند، جدید نیست و پیش‌تر نیز شاهد انتساب این طراحی به می میکس ۲ اس بوده‌ایم. همان‌طور که از تصاویر مشخص است، این گوشی در قسمت پایین نمایشگر دارای حاشیه‌ی نسبتا باریکی است؛ در حالی که حاشیه‌ی اطراف و بالای آن به یک اندازه بوده و بسیار ناچیز است. در حالی که افشاگری‌های قبلی از وجود دوربین سلفی در گوشه‌ی بالا سمت راست گوشی خبر می‌دادند، در این تصاویر هیچ گونه بریدگی بالای نمایشگر دیده نمی‌شود. بر اساس تصاویر جدید، تمامی دکمه‌های فیزیکی این گوشی در سمت راست آن تعبیه شده‌اند و احتمالا ورودی سیم‌کارت در سمت چپ قرار گرفته است. گوشه‌های این دستگاه گرد است و دو ماژول دوربین در پشت آن جای گرفته‌اند. شکل قرارگیری دوربین‌ها در پشت گوشی مشابه حالتی است که در ردمی نوت ۵ پرو شاهد بوده‌ایم. دوربین‌ها به‌صورتی عمودی قرار گرفته است و فلش ال‌ای‌دی بین دو ماژول دیده می‌شود. اسکنر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه و زیر دو دوربین قرار دارد. بر اساس تصاویر، به نظر می‌رسد جنس بدنه از شیشه و فلز باشد؛ هرچند که احتمال استفاده از سرامیک نیز وجود دارد. بر اساس تیزرهای رسمی، شیائومی می میکس ۲ اس در تاریخ هفتم فروردین معرفی خواهد شد. شیائومی همچنین تأیید کرده است که این دستگاه به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز بوده و با MIUI 9 عرضه می‌شود. این احتمال وجود دارد که گوشی مورد بحث صفحه‌ای ۶.۰۱ اینچی از نوع امولد و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس خواهد داشت. اگر اطلاعات درز پیدا کرده درست باشند، می میکس ۲ اس در دو نسخه با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین با توجه ملحق شدن شیائومی به WPC، احتمال دارد این گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه شود. فیرمور لو رفته‌ی این گوشی نیز این شائبه را تقویت می‌کند. می میکس ۲ اس ۲۷ مارس مصادف با هفتم فروردین ۹۷ رسما معرفی می‌شود. با توجه به این موضوع ممکن است فعلا شاهد معرفی می ۷ نباشیم.

شیائومی می‌میکس ۲S هفتم فروردین معرفی می‌‌شود

شیائومی می‌میکس ۲S هفتم فروردین معرفی می‌‌شود

پیش از این، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن بودند که تلفن هوشمند شیائومی Mi Mix 2S در ماه جاری روانه بازار می‌شود. اکنون خبرهای جدیدی به دست رسیده که اطلاعاتی پیرامون زمان و مکان عرضه این دستگاه، یعنی تاریخ ۲۷ مارچ در شانگهای را منتشر می‌کند. این اطلاعات از طریق تیزر رسمی که در وب‌سایت چینی ویبو به نمایش گذاشته شد، به بیرون درز کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، خطوط بیرونی این دستگاه به صورت درخشان به تصویر کشیده شده است؛ اما خصوصیات بیش‌تری از ظاهر این گوشی را ارائه نمی‌دهد. انتظار می‌رود که شیائومی Mi Mix 2S همراه با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵، حافظه رم بیش از ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، عرضه شود. همچنین احتمالا همانند شیائومی Mi Mix 2 به صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی مجهز خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد که در گوشه سمت چپ پشت این دستگاه، یک ماژول دوربین iPhone X-esque تعبیه شده باشد.

شیائومی سه‌ماهه‌ چهارم ۲۰۱۷ در هند سامسونگ را پشت سر گذاشت

شیائومی سه‌ماهه‌ چهارم ۲۰۱۷ در هند سامسونگ را پشت سر گذاشت

شیائومی، شرکت چینی تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ توانست در دومین بازار بزرگ ماهاراشترا (ایالاتی از هند با مرکزیت بمبئی) با سبقت از سامسونگ به ۳۱.۲ درصد از سهم بازار فروش (در مقایسه با سامسونگ ۱۵.۳ درصد) دست یابد. این درصد با تکیه بر استقبال خریداران از ردمی نوت ۴ به دست آمده است. شرکت‌های ویوو، اوپو و لنوو در رده‌های بعدی آمار فروش در این سه‌ماهه قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که اعداد بالا فقط مربوط به ایالت مهاراشترا است و به کل هند مربوط نیست. این ایالت ۱۳.۷ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در هند را به خود اختصاص داده است.

تیزر شیائومی می میکس ۲ اس با تأکید بر دوربین و هوش مصنوعی منتشر شد

تیزر شیائومی می میکس ۲ اس با تأکید بر دوربین و هوش مصنوعی منتشر شد

شیائومی از طریق صفحه‌ی رسمی خود در ویبو (شبکه‌ی اجتماعی چینی)، نخستین تیزر می میکس ۲ اس را منتشر کرد. این تیزر، تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) را به‌عنوان زمان عرضه‌ی رسمی می میکس ۲ اس تأیید و علاوه بر آن به توانایی‌های بی‌نظیر دوربین این گوشی و ظاهرا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی آن اشاره می‌کند. شیائومی در پست خود در ویبو، در واقع از مشتریان درخواست می‌کند تا مشخص کنند که آیا افکت‌های به تصویر کشیده‌شده در تیزر با بهره‌گیری از قابلیت‌های دوربین خلق شده‌اند یا هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های بارز این گوشی، آن‌ها را به وجود آورده است. چند هفته‌ای است که اطلاعات مختصری درباره‌ی شیائومی می میکس ۲ اس منتشر می‌شود. چندی پیش اطلاعات فرم‌ور این گوشی در اینترنت منتشر شد که برطبق آن، اسم رمز گوشی بعدی شیائومی «پولاریس» است. این گوشی از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام بهره می‌گیرد و ظرفیت باتری آن ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. می میکس ۲ اس به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۸.۰ اوریو را اجرا می‌کند و در کنار آن از رابط کاربری MIUI 9 بهره می‌گیرد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر +FullHD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود. ابعاد نمایشگر هنوز مشخص نیست؛ اما برطبق شایعات، این گوشی از همان نمایشگر ۵.۹۹ اینچی می میکس ۲ استفاده خواهد کرد. طبق شایعات دیگر، می میکس ۲ اس همانند نسل پیشین خود مجهز به دو مدل با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایت خواهد بود و در دو نسخه‌ی فلزی و شیشه‌ای در کنار مدل تمام سرامیکی عرضه خواهد شد. همچنین برخی شایعات ادعا می‌کنند که این گوشی از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با نمایشگر استفاده می‌کند؛ با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که حسگر اثر انگشت در پشت بدنه‌ی گوشی جاگذاری شود. تاکنون تصاویر متناقضی از ظاهر این گوشی منتشر شده است؛ در نتیجه نمی‌توان از طراحی دقیق آن فعلا مطمئن بود. با این وجود، تنها مورد قطعی این است که می میکس ۲ اس در مقایسه با نسل پیشین خود از حاشیه‌های نازک‌تری برخوردار خواهد بود.

شیائومی درصدد ورود به بازار موبایل آمریکا است

کمپانی شیائومی، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، در ادامه راه خود قصد دارد محصولاتش را به‌طور رسمی در بازار آمریکا عرضه کند. به‌تازگی این تولیدکننده چینی فعالیت خود را در غرب اروپا آغاز کرده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۹ به شکل رسمی وارد بازار بزرگ آمریکا شود. طبق گفته لی جون، مدیر عامل شیائومی، این شرکت قادر است تا اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار ایالات متحده شود. دیگر محصولات این شرکت مانند تلویزیون هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، کیت ربات و هدفون اکنون در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. این محصولات از ماه نوامبر توسط فروشگاه آمازون و پیش از عرضه رسمی در فروشگاه اینترنتی شیائومی در آمریکا در دسترس کاربران قرار داشتند. شیائومی برای ورود آسان به خاک آمریکا نیازمند همکاری با یکی از شرکت‌های آمریکایی است. پیش‌تر ZTE، یکی از دیگر تولیدکنندگان چینی، توانست با عقد قرارداد همکاری وارد بازار این کشور شود و فعالیت خود را در این بازار بزرگ ادامه دهد در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های آمریکایی از جمله سازمان اطلاعات مرکزی، پلیس فدرال و ناسا از فعالیت تولیدکنندگان چینی مانند شیائومی و هواوی به دلیل نگرانی در مورد امنیت اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کنند. پیش از این نیز هواوی از سال ۲۰۱۴ از فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا منع شده بود. همچنین هواوی قصد داشت با گوشی پرچم‌دار میت ۱۰ پرو، فعالیت خود را در بازار مورد نظر آغاز کند و به همین منظور قراردادی با اپراتور AT&T منعقد کرد؛ اما در نهایت با مداخله برخی، این قرارداد از سوی اپراتور آمریکایی لغو شد. در همین راستا ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، در طول برگزاری رویداد CES از سیاست‌های نابرابر و فشار اپراتورهای آمریکایی انتقاد کرد. به‌طور حتم چنین سیاست‌هایی برای دیگر تولیدکنندگان چینی نیز در نظر گرفته خواهد شد و شیائومی برای فعالیت در این بازار راه دشواری در پیش رو دارد.